X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382439


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1384,06,08

رابطه روابط عمومی ها و روزنامه نگاران شفاف نیست

آنچه می خوانید مصاحبه ای است با خانم دکتر مهدخت بروجردی که کرسی  تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی را به عهده دار دو یکی از نادرترین مدیرانی است که فعالیت حرفه ای و دانشگاهی اش با یکدیگر مطابقت دارد.گفت گوی ایشان که به بحث خبرنگاران و روابط عمومی ها می پردازد حاوی نکات جالبی است که در زیر می آید:

دکتر بروجردی معتقد است در حال حاضر مهمترین مشکلی که در راه ایجاد ارتباطی شفاف میان روابط عمومی ها و خبرنگاران رسانه ها وجود دارد عدم آگاهی از محدودیت های یکدیگر است.

رسانه ها گمان می کنند تمامی مدیران سازمانها در اختیار روابط عمومی ها هستند و هر مدیری را که روابط عمومی سازمان اراده کند حاضر به انجام گفت وگو با خبرنگاران می شود در حالی که واقعاً اینطور نیست؛ در بسیاری از سازمانها مدیران هیچگونه وقعی به روابط عمومی ها نمی گذارند و رسانه ها نیز این روابط عمومی ها را سد و مانع خود تلقی می کنند . از سوی دیگر روابط عمومی ها نیز به محدودیت های کار خبرنگاران و رسانه ها آشنا نیستند روابط عمومی ها مسایل رسانه ها را نمی شناسند و تصور می کنند هر خبری که از سوی آنها به رسانه ارسال می شود خبرنگار و یا رسانه ملزم به چاپ آن خبر است در صورتی که اینگونه نیست. مدیر و دست اندرکار روابط عمومی باید حداقل شناخت لازم را از مباحث خبرنویسی داشته باشد. از دروازه رسانه ها خبرهایی می گذرد که دارای ارزش خبری در برگیری باشد ولی ارزش خبری روابط عمومی ها برپایه شهرت متمرکز است. در مواردی از رسانه ها خواسته می شود قبل از چاپ مطلب آن را برای روابط عمومی ها بفرستند تا توسط آنها کنترل شود در حالی که این مسأله از عرف روزنامه نگاری خارج است و کمتر روزنامه نگاری حاضر می شود مطلب خود را قبل از چاپ به مدیران روابط عمومی ارایه دهد. آسیب دیگر این است که رسانه ها خبرنگاران حوزه های خود را دایماً تعویض می کنند. با این تغییر و تحول، خبرنگاران دیگر به حوزه خبری خود مسلط نیستند وقتی خبرنگاری هر دو یا سه ماه یکبار تغییر می کند حوزه خبری خود، مدیران و کارشناسان آن حوزه را نمی شناسد و به مسایل و مشکلات آن حوزه آشنا نیست. از اهداف مدیران قبلی و قول و قرارهای آنها به مردم آگاهی ندارد. بنابراین روابط عمومی ها هر از چندی مجبور می شوند بخشی از وقت خود را به توجیه کردن خبرنگاران آن حوزه اختصاص دهند. بسیاری از مدیران رسانه ای معتقدند با ثابت ماندن خبرنگاران در یک حوزه بتدریج روابط وی با مدیران روابط عمومی از جایگاه خبری خود خارج می شود و خبرنگار دیگر اخبار منفی آن سازمان را پوشش نمی دهد. این طرز تلقی ناشی از آن برداشتی است که می گوید خبر منفی و خبر بد خبر خوبی است در صورتی که در بسیاری از اوقات اخبار خوب یک سازمان نیز می تواند اخبار خوبی باشد. از سوی دیگر مدیران روابط عمومی نیز چندان در کار خود تبحر و تخصص لازم را ندارند. بسیاری از مدیران روابط عمومی تحصیلات روابط عمومی و یا رسانه ای ندارند در حالی که کشورهای دیگر یکی از معیارهای لازم برای در اختیار گرفتن پست روابط عمومی داشتن سابقه کار روزنامه نگاری است و معمولاً روزنامه نگاران قدیمی به حرفه روابط عمومی روی می آورند. آنها رسانه ها را می شناسند و با دست اندرکاران آنها آشنا هستند و به همین دلیل می توانند در کار خود مؤثر واقع شوند. خبرنگاران قدیمی تر و آشناتر در مواجهه با مدیران سازمانها موفق ترند و بهتر می توانند مچ گیری کنند و رسالت نظارتی و کنترلی خود را انجام دهند. جالب است بدانید گاهی خبرنگاری سؤالی می پرسد که من به عنوان مدیر روابط عمومی تعجب می کنم و از خود می پرسم چرا خبرنگار باید بدیهی ترین مسایل را در مورد حوزه مربوط به خود نداند. مثلاً واقعاً نمی داند وزیر علوم چه کسی است؟! و یا با هیچ یک از معاونان آن حوزه آشنا نیست.

 

نظرات و پیشنهادات [1]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d