X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382285


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1385,04,24

وبلاگ چشم سوم روزنامه‌نگاران است

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران: یک وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار تاکید کرد: "زنجیره‌ی وبلاگ‌نویسی با تکمیل حلقه‌های واسط پیام‌های ارتباطی در افزایش سرعت انتقال پیام و همچنین تاثیرگذاری آن، نقش زیادی را ایفا می‌کند.

""جواد صبوحی، نویسنده‌ی وبلاگ " پرانتز " در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: « آنچه باعث شده روزنامه‌نگاران به وبلاگ‌نویسی رو آوردند، تحولاتی است که انقلاب سایبر ایجاد کرده است. انقلاب سایبر با تحولی که در ساختار رسانه‌های چاپی به وجود آورده، نه تنها بر نظام سازمانی که بر چگونگی نگرش و تعامل روزنامه‌نگاران با مخاطبان نیز تاثیرگذاشته است.وی افزود: « پویایی در روزنامه‌نگاری و اراده‌ی روزنامه‌نگاران در عبور از بنیان‌های کلیشه‌ای، آنها را از تحریریه‌های روزنامه‌ها به گستره‌ی وسیعی کشانده است که در‌آن از دروازه‌بانان خبری، اراده‌های مغناطیسی و مالکان رسانه‌ای که اندیشه‌های روزنامه‌نگاران را می‌گیرند،‌ خبری نیست."این روزنامه‌نگار تصریح کرد: « می‌توان وبلاگ‌ها را چشم سوم روزنامه‌نگاران دانست،‌ چشمی‌که واقع بین است و موشکافانه جنبه‌های متفاوت یک رویداد را تحلیل و ضبط می‌کند. چشمی‌ که در تبیین ناگفته‌ها علاوه بر توانمندی‌های دیداری،‌ امکان شنیداری و گفتاری نیز دارد. در این فضا قلم قرمز ویراستار بر محتوای آن تاثیر ندارد و روزنامه‌نگاران در شرایطی مناسب‌تر از شرایط سنتی خود، آزادانه‌تر در این محیط قلم می‌زنند و ناگفته‌های خود را مطرح می‌کنند."صبوحی اظهار داشت: « وبلاگ عرصه‌ای را فراهم کرده که هر روزنامه‌نگار بتواند چندین وبلاگ داشته باشد و مفاهیم خود را در آن پیاده کند. همچنین به نظر می‌رسد تعداد وبلاگ‌های سیاسی به دلیل شرایط خاص سیاسی حاکم بر جامعه و تاثیرگیری فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی ما از فضای سیاسی، توسط روزنامه‌نگاران رو به افزایش است و وبلاگ‌نویسان  بیش از اندازه سیاسی شده‌اند. البته ما شاهد پرداختن آن‌ها به جنبه‌های مختلف دیگر نیز هستیم که بسته به علایق و تخصص روزنامه‌نگاران متفاوت است."وی به تفاوت‌های وبلاگ‌های روزنامه‌نگاران با سایر وبلاگ‌ها اشاره کرد وگفت: " این تفاوت بیش ازآن که به جنبه‌های فنی معطوف باشد، به وجدان اجتماعی روزنامه‌نگاران بر می‌گردد. محتوای وبلاگ‌های روزنامه‌نگاران بیش از هر چیز معطوف به رضایت و امنیت شغلی روزنامه‌نگار است".

 وی ادامه داد": تولید محتوا در وبلاگ‌های روزنامه‌نگاران با ملاحظات اجتناب ناپذیر حرفه‌یی همراه است. درجه‌ی اعتبار محتوایی این وبلاگ‌ها به واسطه‌ی تخصص روزنامه‌نگاران در مقایسه با سایر وبلاگ‌ها بیشتر است. عینی گرایی، استناد به شواهد و مآخذ مطالب و وسواس روزنامه‌نگاران در وام گیری و اقتباس نیز از دیگر وبلاگ‌ها بیشتر است."صبوحی ابراز عقیده کرد: "روزنامه‌نگاران مصونیت بیشتری برای افتادن در دام وبلاگ‌های زرد در مقایسه با سایر وبلاگ‌نویسان دارند. همچنین گزاره‌ی وجدانی روزنامه‌نگاران زمینه‌ای را فراهم کرده که به جای استفاده از تحریف وتهدید، تلاش بیشتری را در تعمیق باورهای اجتماعی دیگران به کار برند."این بلاگر به اثر بازگشتی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: « این مساله در مورد وبلاگ‌ها هم وجود دارد، اثر بازگشتی وبلاگ‌ها، مخاطبان و روزنامه‌نگاران را توامان به تعامل بیشتر در این فضا سوق داده است. مخاطب مهم‌ترین مدار ارتباطی و ژانر دائم و موثر برای روزنامه‌نگاران محسوب می‌شود که توسط آن می‌توانند شدت جریان مطالب خود را کنترل کنند.

"صبوحی ادامه داد: " همان طور که مخاطب برای روزنامه‌نگار فرصتی است که به پرورش ذهن او برای تحلیل محتوایی داده‌های او، کمک می‌کند؛ روزنامه‌نگار نیز برای مخاطب یک فرصت است که بتواند اعتبار روایی هر یک از روزنامه‌ها را با محک زدن روزنامه‌های دیگر به دست آورد. یک مخاطب آگاه بهترین سرمایه و پاداش در دوران حرفه ایی روزنامه نگاران است. اگر تعامل مخاطبان و روزنامه‌نگاران بیشتر شود‌، می‌توان به بقای وبلاگ‌نویسی و حضور سازنده‌ی آن در امر توسعه‌ امید بیشتری داشت."صبوحی با اشاره به رابطه‌ی تنگاتنگ وبلاگ نویسی و ژورنالیسم گفت: " مشخصه‌ی وبلاگ نویسی، قرار نداشتن در قالب‌های کلیشه‌ای است، قالب‌هایی که تعریف و قانون خاصی برای آن وجود ندارد. این مساله مالکان رسانه‌های بزرگ را وادار می‌کند که بتوانند شرایط دلخواه خودشان را بدون هر گونه قید و شرطی در وبلاگ‌های شخصی و گروهی خود به مخاطبان عرضه کنند."

 

نظرات و پیشنهادات [1]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d