( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

اشتباه فاحش چند رسانه انگلیسی و عذرخواهی آنها

ترجمه :جواد صبوحی

The Guardian

Thursday Auکوثر زمانgust 24, 2006

شبکه آی تی وی نیوز،   سان ، دیلی میرور و دیلی میل انگلستان بعد از چاپ تصویر اشتباهی یک کارگر شورای شهر لندن اینک با طرح شکایت از سوی وی مجبور به پرداخت خسارت به وی خواهند شد.

این سازمانهای رسانه ای ، "کوثر زمان" شهروند انگلیسی و مستخدم زن شورای شهر لندن را اشتباها طراح نقشه بمب گذاری در هواپیمای مسافربری معرفی کرده بودند و بعد از این اشتباه خود مجبور به عذرخواهی رسمی شدند. رسانه های مذکور ، وی را به جای "کوثر علی"،مظنون طرح بمب گذاری که حکم توقیف اش صادر شده بود ، معرفی و تصاویر وی را چاپ و منتشر کرده بودند. یکی از وکلای خانم زمان در کانون مشاوران حقوقی و وکلای مدافع "دیویدپرایس" دیروز گفت که پیگیری های لازم را برای دریافت خسارت از روزنامه  ها و آی تی وی ادامه خواهد داد.

خانم زمان که تاکنون هرگز توسط پلیس بازداشت و توقیف نشده بود در مدرسه دختران والتامستو جایی که کوثر علی حضور داشت ، تحت نظر بود.یکی از سخنگویان زن "دیوید پرایس" گفت : موکل ما از این بیم دارد که این اشتباه فاحش در رسانه های مختلف دیگر نیز تکرار شده باشد.او اصرار دارد این نکته را به همه تفهیم کند که وی بشدت مخالف تروریسم است.

نشریه سان امروز یک عذرخواهی رسمی را در این زمینه منتشر کرد، دیروز هم دیلی میل ، دیلی میرور و آی .تی.وی نیوز عذرخواهی خود را منتشر کردند.اماچند روزنامه دیگر که تصاویر خانم زمان را منتشر کرده اند هنوز از این اقدام خود عذرخواهی نکرده اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
ستاره مفیدی 1385,06,04 ساعت 09:30

سلام
خدا خیر بدهد اینها را که حداقل به فکر عذرخواهی می افتند .
از مطالب زیبایتان استفاده می کنم.
موفق باشید جناب صبوحی

نسیم حق شناس 1385,06,06 ساعت 11:24

سلام اقای صبوحی
از مطلب زیبایتان استفاده کردم.مثل همیشه خوب و خواندنی است.
شما احتمالا شماره ای از دکتر جعفری سهامیه دارید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد