( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

( پرانتز ) وبلاگ تخصصی روزنامه نگاری

سایت تخصصی روزنامه نگاری

روزنامه های دولتی جای روزنامه های خصوصی را تنگ می کنند

"عیبی که من در مطبوعات ایران می بینم دولتی بودن آنهاست" ، این مطلب را خسرو معتضد محقق و مورخ برجسته کشورمان در گفت و گوی خود با "پرانتز" عنوان می دارد و اضافه می کند: روزنامه های دولتی جای روزنامه های خصوصی را تنگ می کنند.دولت باید سهام روزنامه ها را به تمام نویسندگان و کارکنان آن بدهد.همان کاری که امروز در بسیاری از کشورها در حال انجام است ؛ در مصر ، سهام روزنامه الاهرام به نویسندگان آن تعلق دارد ، الاخبار ، خسرو معتضد/عکس: ایراناخبار الیوم ، آخرالساعه هم اینگونه است . روزنامه های بخش خصوصی چون پول کافی برای اداره روزنامه خود ندارند ، یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن اند.مشکلات تعطیلی نشریات بیش از آنکه سیاسی باشد ، ناشی از مشکلات و تنگناهای مالی است و برای همین است که متاسفانه عمر مطبوعات ما کم است.

وی با انتقاد از مدیران و دست اندرکاران امور رسانه ای می گوید :چرا روزنامه های شهرستانی را به دیگران معرفی نمی کنید ، در تاریخ" ابرقو"از زمان آدم و حوا تا امروز سابقه نداشته است روزنامه ای منتشر شود ،اما امروز که کسی پیدا شده و روزنامه ای را در این شهر منتشر می کند پس، چرا به او بها نمی دهید؟

معتضد اگهی دادن به مطبوعات را راهی برای رشد متعادل و هماهنگ مطبوعات می داند و در همین خصوص یادآور می شود : آگهی دادن به مطبوعات حق آنها است. مدیران موسسات مختلف بایدآگهی های خود رابین مطبوعات تقسیم کنند ، چرا باید ایران خودرو در ازای ثروت انبوه خود تنها به چند روزنامه محدود آگهی بدهد، متاسفانه  شرکتهای دولتی و خصوصی بر اساس دوستی و رفاقت خود تنها به چند روزنامه  آگهی می دهند . امروزه تلویزیون فرانسه ملزم شده است یک سوم از درآمد اگهی های دولتی خود را به مطبوعات  اختصاص دهد.

معتضد در ادامه با مقایسه محتوای روزنامه های داخلی با برخی از روزنامه های کشورهای منطقه می گوید:روزنامه البیان دردوبی  صدو هشتاد صفحه است مطالب آن هم از مطالب روزنامه های ما خیلی بهتر است.روزنامه باید همه چیز و از همه مهمتر اخبار داشته باشد. یکبار هم در نمایشگاه مطبوعات این روزنامه ها را عرضه کنید تا همه ببینند چطور کشور کوچکی مثل بحرین هر روز 44 صفحه منتشر می شود و ما هنوز پز فلان روزنامه را می دهیم که این روزنامه مثلا چند صفحه نیازمندی دارد، ما هنوز نحوه صحیح رانندگی کردن را نمی دانیم، روزنامه ها باید نحوه صحیح زندگی کردن و تعامل صحیح را به مردم آموزش دهند.

نظرات 5 + ارسال نظر
محمدی 1385,12,04 ساعت 07:45 http://www.cdkade.ir

فروش فیلم های بدون سانسور فقط 500 تومن

سلام. به روزم

با سلام
مطلبتون شبیه مطلب سایت روابط عمومی قدس بود!

دوست عزیز
مطلب مربوطه لینک گفت و گوی پرانتز با آقای خسرو معتضد است.

سعید 1385,12,06 ساعت 12:27 http://meghdad3.blogfa.com

مطلبتون شبیه مطلب وبلاگ روابط عمومی بود!

سلام
چطوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا به من سر نمیزنی پرانتز؟
منتظرتما!!!!
تو نظر ندی کی بده...ها؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد