X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382285


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1387,09,12

مخاطبان با واکاوی ژانر محتوایی وبلاگ‌ها به رشد آن‌ها کمک کنند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران  : به اعتقاد یک وبلاگ‌نویس، بخش عمده‌ای از اعتماد مخاطبان به وبلاگ‌ها نتیجه اعتبار محتوای آن‌هاست. در عین حال بسیاری از روزنامه‌ نگارانی که در گذشته سوژه‌های روزانه خود را در نتیجه تعاملات خویش در جامعه به دست می‌آوردند، امروزه این اطلاعات را با سرک کشیدن به دفترچه‌های خاطرات مجازی دیگران به دست می‌آورند. جواد صبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: فرض انحصار، تعیین الگوهای یکنواخت و نیز تعیین ظرفیت حضور در ظرف مجازی، با انگیزه‌های پیدایش و توسعه آن سازگار جواد صبوحینیست؛ چراکه در چنین عرصه‌ای مفهوم تمرکز با مفاهیمی ‌چون فرصت حضور منطقی و امکان گفتمان متقابل افراد بی‌معناست. به گفته‌ی وی، ثبت خاطرات روزانه بخشی از هویت اجتناب‌ناپذیر وبلاگ‌هاست و شاید از همین روست که وبلاگ را دفترچه خاطرات شخصی می‌نامیم. امروزه کمتر کسی است که نداند نه وبلاگ‌ها را می‌توان منابع قابل ارجاع و استناد دانست و نه می‌توان تمامی ‌وبلاگ‌نویسان را منابع مطمئن و مورد وثوق به شمار آورد. صبوحی تصریح کرد: ظهور شبکه‌های نوین اجتماعی همچون بسیاری از مظاهر دیگر فناوری، باور و درک توسعه پرشتاب پدیده‌های این چنینی را بیش از گذشته برای استفاده‌کنندگان آن ملموس‌تر کرده است. کارکرد مشابه وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی از یک سوی و تاثیر پذیری این دو از یکدیگر ضرورت وجود آن‌ها را نیز بیش از پیش مشخص می‌سازد. در عین حال به نظر می‌رسد آنچه را که بتوان به عنوان چالش همزیستی وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی دانست، ایجاد پارازیت‌های هویتی و اختلال در انتقال پیام به مخاطبان آن‌هاست. وی همچنین گفت: فرآیند تدریجی رشد و توسعه موزون وبلاگ‌ها، برآیند غیرقابل کتمانی است از بلوغ رفتار ارتباطی، ارتقای ادراک رسانه‌ای و نقش سازنده بخش قابل ملاحظه‌ای از وبلاگ‌نویسان در فرآیند تحولات اجتماعی. از همین منظر شاید بتوان سطحی‌نگری و ترس از استحاله مفاهیمی ‌همچون اخلاق و سرانجام بازگشت به دوره طفولیت وبلاگ‌ها را مهمترین فرضیات ناصوابی دانست که به رغم عدم تحقق آن ذهن بسیاری را به خود مشغول خواهد ساخت.

 صبوحی معتقد است: زایش پیاپی، تحول در تکنولوژی‌های نوین و به ویژه تنوع در عرضه سیستم‌های خدماتی فضای مجازی، عملا فرصت مطابقت کاربران اینترنتی را با قواعد و ساز و کارهای ایجاد شده دچار مشکل ساخته است. حیات در جامعه اطلاعاتی و گریز از اغمای مجازی مستلزم همگامی ‌وبلاگ‌ها و سایر سیستم‌های مشابه و بهره‌مندی از اندام‌های هوشمندی است تا خود و پیکره سیستم را با رشد تحولات تکنولوژیکی تطبیق دهند. وی افزود: در این میان آنچه به هنگام تغییر شکل رسانه‌ها یا جایگزینی آن‌ها اهمیت می‌یابد، مفهوم مخاطبان رسانه‌ای است. عضویت مخاطبان در هر یک از شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها مستلزم فراگیری و درک اصول هر یک و ژانر محتوایی آنهاست. یادگیری این مسایل در خلال تعاملات میان فردی و در ساختار فرهنگی خاص شکل می‌گیرد؛ چنانچه به عنوان مثال در دهه 1940 و قبل از رواج تلویزیون مخاطبان فیلم‌ها با مخاطبان سینمارو یکسان بودند. اما امروزه دیگر نمی‌توان نگرش مخاطبان فیلم‌ها را با مخاطبان سینما یکسان دانست. صبوحی ادامه داد: امروزه کمتر می‌توان از "عشق فیلم" و انتظار صبورانه جوانان در زیر بارش باران به قصد تماشای فیلم‌ها سخن گفت. گرچه تمیز مخاطبان میان رسانه‌ها از یکدیگر معلول عوامل متفاوتی است، اما این نکته را نیز از خاطر دور داشت که همواره آگاهی، آموزش وارتقای سواد رسانه ای امکان بروز خطا را در گزینش مخاطبان به حداقل می‌رساند. این وبلاگ‌نویس در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد وقت آن است که مخاطبان در نقش دروازه‌بانان رسانه‌ای ضمن واکاوی ژانر محتوایی وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ادبیات به‌کار رفته در آن‌ها به رشد و توسعه هر یک از آن‌ها کمک کنند.

 

نظرات و پیشنهادات [18]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d