X
تبلیغات
رایتل
.:Welcome To ParenThesis:. Persian & Professional Journalist Weblog
  جست و جوی واژگان
   
   
     
..

a

..
a

 

رومینا
» رومینا کوچولوی ما

دانش ارتباطات
» محمد حسین فیروزی و تکنولوژی تلفن همراه

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ای
» وابسته به روزنامه همشهری

مدیا نیوز
» پایگاه اطلاع رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات

دوازده هزار روزنامه آنلاین دنیا
» لینک روزنامه های آنلاین

از اینجا به ...
» وب نوشت های علی جعفری

دکتر فرزان سجودی
» دکترای زبان شناسی

روزنامه نگار
» یادداشتهای عباس مشکوه رضوی

سوسه
» یادداشتهای طنز مهدی نصیری

رسانه ها و آزادی اطلاعات
» وب سایت شخصی دکتر نمک دوست تهرانی

روزنامه آنلاین
» یکهزار روزنامه از سراسر دنیا

باغ بزرگ
» یادداشتهای روزنامه نگاری عیسی محمدی

امید جهانشاهی
» رسانه نگاری و مدیریت رسانه

صفر
» یادداشتهای سمیرا سامانی

ارتباطات دات کام
» وب نوشت های سید علی موسوی

نگاه یک پزشک
» نگاه علیرضا مجیدی به دنیای پزشکی ُاینترنت

روابط عمومی در مطبوعات
» وبلاگ روابط عمومی روزنامه قدس

دکتر یونس شکرخواه
» سایت رسمی دکتر یونس شکرخواه

روزنامه نگارنو
» روزنوشته‌های مصطفی قوانلو قاجار

خبر نویس
» ارتباطات روزنامه نگاری و ترجمه

علی اکبر قزوینی
» نوشتن سرنوشت من است

وبلاگوار
» وبلاگی بیشتر در مورد وبلاگ، ارتباطات و رسانه ها

دکتر محکی
» سایت شخصی دکتر علی اصغر محکی

دکتر عبدالرضا شاه محمدی
» مطالبی در باره علوم ارتباطات اجتماعی

پروفسور معتمدنژاد
» پدر علم نوین ارتباطلت ایران

دات
» وبلاگ تخصصی دکتر شکرخواه

سپیدار
» وبلاگ دکتر جعفری سهامیه

رو در رو
» وبلاگ دکتر احمد توکلی

مینی ژورنالیست
» چند یادداشت

خبرنگار
» وبلاگ تخصصی حمید ضیایی پرور

رسانه های بریتانیا
» لینک رسانه ها

اخبار ارتباطات
» مجموعه یادداشتهای روزنامه نگاری

مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها
» مرکز تحقیقاتی روزنامه نگاری

 

382439


a

.

.

.


" انسان کامل هرگز ظهور نمی یابد ، چنین انسانی وجود ندارد . از این رو مجبوری انسانهای ناکامل را دوست بداری .تو با عشق خود اورا به انسان کاملی مبدل می سازی. "اوشو" --- امید ، دارویی است که شفا نمی دهد ولی درد را قابل تحمل تر می کند. "آشار" --- هدف زندگی دو چیز : آنچه را که می خواهیم بدست آوریم و سپس از آن لذت ببریم . "اسمیت" --- احمق نمی تواند همان درختی را ببیند که خردمند می بیند . "ویلیام بلیک" --- همه دلتنگی ها از دل نهادگی بر این عالم است. "مولانا" --- اگر اراده ای نباشد عشقی در کار نیست. "مهاتما گاندی" --- اگر ایمان خوب پرورش داده شود در برابر هر نومیدی مقاومت می کند. "پائلو کوئیلو" --- ما هنوز فرزندان الهی در تبعید هستیم. "جان براد شاو" --- آنکه پرنده نیست ، نباید بر پرتگاه آشیانه بسازد. "نیچه" --- از پشت عینک طلا ، دیدگان درخشش ندارند. "آناتول فرانس" --- دروغ مثال برف است که هر آن را بغلتانند بزرگ تر می شود. "مارتین لوتر" --- وظیفه حال را نباید به آینده واگذار کرد ، هر چند در آینده بهتر و بزرگ تر باشد. "ارنست تاویل" --- دنیا گلیست که گلبرگهایش خیالی و خارهایش حقیقی است. "سیلوا" --- ایمان دو نیمه است ، یک نیمه صبر و نیمه شکر. "پیامبر اسلام(ص)" --- اگر گوش داری بشنو و اگر زبان داری سکوت کن. "صائب تبریزی" --- هر کاری که تصمیم آن را بگیرید نصفش را انجام داده اید. "ابراهام لینکن" --- ابله ترین خلق کسی است که در حق دوست خود با دشمن تدبیر کند. "ابوسعید ابوالخیر" --- اگر یاد بگیرید که به مشکلات خود بخندید ، پس همیشه چیزی دارید که به آن بخندید. "لین کارول" --- هنر ، زیور بشر است و بشر زیور کیهان. "ناصر خسرو" --- اگر قضاوت بد نمی خواهی قضاوت بد نکن. "ژول ورن" --- تمام شان و عظمت انسان در فکر اوست. "پاسکال

 

1388,02,09

سطح اختیارات مدیران در رسانه ها

"یکی‌ از ضعف‌های ملی‌ ما ضعف مدیریت در کلیه حوزه‌ها از جمله رسانه ها است" ، دکتر یحیی کمالی پور مؤسس و مدیر انجمن ارتباطات جهانی دانشگاه پوردو ایالات متحده در گفت و گویی کوتاه با پرانتز در خصوص مدیریت در رسانه های داخلی به چند پرسش در این خصوص پاسخ گفته است.دکتر کمالی‌پور، اندیشمند بنام بین‌المللی، پروفسور رشته ارتباطات جمعی و رئیس دپارتمان ارتباطات و هنرهای خلاق و مدیر مرکز مطالعات جهانی در دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانای آمریکا می‌باشد. حوزه تحقیقاتی وی شامل "جهانی سازی"، "تاثیر رسانه‌ای"، "ارتباطات بین‌الملل" و "تکنولوژیهای ارتباطات جدید" است.


آقای دکتر سطح اختیارات مدیریت روزنامه ها در غرب چقدر است؟

این سطح در رپروفسور کمالی پوروزنامه‌ها معمولا یکسان نیست؛ در روزنامه‌های شهرهای کوچک اختیارات بیشتر و در روزنامه‌های شهرهای بزرگ کمتر است. همینطور استانداردها گوناگون و گاهی‌ اوقات در تضاد با یکدیگر هستند.  از طرفی انتظارات روزنامه نگاران و مدیران نیز یکسان نیست ؛ یکی‌ از انتظارات خبرنگاران این است که مدیران بیشتر در فکر حفظ منافع صاحبان روزنامه‌ها هستند تا توجه به نیاز‌های مخاطبین و حفظ وظایف حرفه ای‌ روزنامه نگاران.  در هرحال، وظایف مدیران روزنامه‌ها شامل 1- انتخاب اخباریکه قابل چاپ هستند، 2- انتخاب عکس ها، 3- تدوین و ویرایش گزارش ها، 4- تعیین اولویت محتوا و تیتر ها، 5- ارجاع پوشش خبری به خبرنگاران، 6- استخدام و تعلیم نیروهای مورد نیاز، 8- تأمین نیازهای صاحبان آگهی ها، و 9- انجام نشستهای روزانه با سایر مدیران. 

آیا در کشورهای توسعه یافته مفهومی به نام مدیر مسوول وجود دارد ؟

بله، روزنامه‌های شهر‌های بزرگ یک مدیر مسئول دارند و معمولا سردبیرانی که مسئول بخشهای  بخصوصی هستند از جمله سردبیرصفحه نظر‌ها و دیدگاه‌های خوانندگان، سردبیر بخش سیاسی  سردبیر بخش ورزش،سردبیر آگهی ها،سردبیرنسخه‌های مناطق شهری، و سردبیرنسخه اینترنتی. از طرفی روزنامه‌های کوچک، معمولا یک مدیر مسول و سر دبیر دارند.

جایگاه شغلی خبرنگار در این کشورها چگونه ترفیع می یابد ؟ آیا ممکن است یک خبرنگار به مدیریت یک روزنامه برسد؟

در این حرفه مانند حرفه‌های دیگر، یک خبرنگار می تواند تا سطح مدیریت و سردبیری ارتقا یابند ولی‌ واقیعت اینست که نیاز به این متخصصین رده‌ بالا از نظر تعداد بسیار پایین است و معمولا اکثر مدیران برای سالیان دراز درشغل خودشان باقی می مانند.  کما اینکه مدیر مسوول یکی‌ از روزنامه‌های محل اقامت من بیش از ۲۰ سال است که در این سمت مانده است.

آیا در این کشورها چیزی به عنوان مدیر غیر سیاسی هم وجود دارد؟

بله، همچنان که قبلا اشاره کردم، مدیران گوناگونی‌ در رسانه ها فعالیت می کنند که اکثر آنها غیر سیاسی هستند.در هر حال سیاست در همهٔ حوزه‌ها وجود دارد و روزنامه‌ها و مدیران از این واقعیت مستثنی نیستند.شاید یکی‌ از تفاوتهای مدیریت روزنامه نگاری در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت این باشد که در کشورهای در حال پیشرفت نقش سیاست در روزنامه ها و به طور کلی‌ رسانه ها بسیار پر رنگ تر و بر جسته تر است.

مدیریت روزنامه ها در ایران چقدر با مفهوم واقعی آن فاصله دارد؟

سوال قابل تا ملی است.  من عقیده دارم که روزنامه‌ ها و یا رسانه‌ها بطور کلی‌ نباید از نظر محتوا و حتی‌ فرم و صفحه بندی بر اساس الگو‌های غربی باشند.  مهم اینست که اونها بتوانند رسالت حرفه‌ای خودشان را که همانا آگاه کردن است بر اساس نیازهای مخاطبین و توسعه کشور بکار ببرند.  البته برای انجام این امر مهم باید زمینه‌های سیاسی، فرهنگی‌، اجتماعی، و اقتصادی را مهیا و حرفه خبرنگاری را تقویت کرد. فاصله‌ها و چالش ها مطمنا در این حوزه ها است نه در امکانات تکنیکی و کاربردی. متاسفانه باید اذعان کرد که یکی‌ از ضعف‌های ملی‌ ما ضعف مدیریت در کلیه حوزه‌ها من جمله رسانه ها است

 

نظرات و پیشنهادات [3]

جواد صبوحی


 
   
a

a

aa

.

 

Copyright 2005-2006 ParenThesis  By Javad Sabouhi - Powered By BLOGSKY.COM - Design & Code By Ali Erfanian          

d