داوران فضای مجازی جشنواره جام جم معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سیما، مرتضی میرباقری معاون سیما در احکامی آقایان سعید مقیسه، سید علی اکبر محمودی مهریزی، حسن نجفی سولاری، دکتر محمد حسین فیروزی و فرشید بهجت محمدی را به عنوان اعضای هیات داوران بخش فضای مجازی منصوب کرد.

 

 

 

رییس جشنواره تلویزیونی جام جم در حکم خود حضور این اعضاء در هیات داروان این کمیسیون را برای داوری آثار منتخب شبکه ها فرصتی مغتنم شمرد تا در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چراغ راه و شاخص برجسته ای در تولیدات آینده سیما باشند.

اعضای هیات داوران کمیسیون فضای مجازی پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم با پیشنهاد دبیر آن کمیسیون و با حکم معاون سیما و رییس جشنواره منصوب شدند.

آدرس تلگرامي سايبر وان

 

https://t.me/cyber_one

cyber_one@

 سايبر وان : كانال تخصصي فضاي مجازي و رسانه

نقش اسكايپ ( رسانه نوين ) در نجات اردوغان و ناکامی کودتا

تحلیلی از صدیقه کاشانی گهر:


سايبر وان
1⃣اردو‌غان با اسکایپ اعلام کرد زنده است.
در یک زمان بسیارحیاتی و بی خبر بودن وضعیت اردوغان ،اسکایپ اردوغان را دوباره زنده می کند، پس نگرانی ها تا حدودی بر طرف شد و موجب قوت طرفداران گردید


2⃣اگرشبکه سی ان ان ترک با اردوغان از طریق اسکایپ مصاحبه نکرده بود بدون تردید کار کودتا بسیار پیچیده تر می شد


3⃣دعوت و انتقال پیام رئیس جمهور سرگردان از طریق یک رسانه نوین؛  آخرین چاره برای نجات بود


4⃣کمک خواستن اردوغان از مردم بوسیله اسکایپ  : مردم به خیابان ها بیایید و با کودتاچیان مقابله کنید(ساماندهی مردمی از طریق رسانه نوین)

5⃣ رفع خطر کودتا از سر اردوغان کار رسانه ها بود و اگر حامیانی مثل الجزیره، اسکای نیوز و سی ان ان را نداشت الان احتمالا به دنبال یک کشور برای پناهندگی می گشت.

https://telegram.me/joinchat/BPpyhDwOumaNQJqgWI9uDg

 

 

عرضه سهام فیس‌بوک در بازار  بورس

دیروز سهام فیس‌بوک به صورت رسمی وارد بازار بورس شد. در شروع بازار قیمت هر سهم ۴۲.۰۵ دلار بود که به سرعت به قیمت ۳۸.۰۱ دلار سقوط کرد. در ادامه قیمت رشد کرده به ۴۵ دلار رسید ولی در پایان بازار دوباره به نزدیک‌یهای قیمت شروع یعنی ۳۸.۲۳ سقوط کرد.

فیس‌بوک وارد بازار سهام می‌شود

ادامه نوشته

چگونه به فضای خصوصی شما سر می زنند

هر روز اطلاعات بسیار زیادی در وب منتشر می‌شود. بسیاری از این اطلاعات مطالبی است که به صورت عمومی در وب منتشر شده و در اختیار همه قرار دارد اما برخی دیگر از این اطلاعات٬ خصوصی است و به صورت خصوصی هم منتشر شده است. با پیشرفت فن‌آوری و استفاده‌های جدید از فضای اینترنت هر روز کاربران تشویق به انتشار اطلاعات بیشتری از خود در این فضا می‌شوند.

استفاده از اطلاعات عمومی منتشر شده توسط کاربران وب برای شناختن آنها بحثی است که به سادگی امکان‌پذیر است. کافی است مطالبی را که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است را مطالعه کنید تا از علایق کاربر مطلع شوید. اگر بدانید که کسی همیشه در حال مطالعه درباره شما است و سعی دارد شما را با استفاده از این روش بهتر بشناسد چه می‌کنید؟ آیا باز هم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟

پا را از این هم فراتر می‌نهیم. اگر بدانید که ارتباطات شخصی شما هم مورد مطالعه قرار گرفته و توسط فن‌آوری‌های پیش‌رفته مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد چه می‌کنید؟ در ادامه به ۴ روش پیشرفته‌ای اشاره می‌کنیم که دولت آمریکا از آنها برای بررسی اطلاعات خصوصی منتشر شده در وب استفاده می‌کند. این نوشته برگرفته از مقاله‌ای است که در یاهو منتشر شده است.

ادامه نوشته

طراحی نوکیا برای وبلاگ نویسان

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۱ گوشی همراه Nokia 808 PureView به صورت رسمی در ایران معرفی شد. مراسم معرفی این گوشی در هتل اوین برگزار شد. در این مراسم فرصتی فراهم شد تا متخصصین و وبلاگ نویسان این محصول جدید را از نزدیک بررسی کرده و تجربه کوتاهی با این گوشی جدید داشته باشند. 

مراسم رونمایی از مدل جدید گوشی همراه نوکیا

نقش جدید تلفن‌های همراه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به نظر می رسد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 در آمریکا تلفن های همراه در جهت تبلیغات به نفع کاندیداهای مختلف نقش اساسی بر عهده بگیرند.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، در کنار تلفن های همراه شبکه های اجتماعی هم مانند سابق به نقش آفرینی خود ادامه خواهند داد، اما رشد سریع استفاده از گوشی های هوشمند در دو سال اخیر در آمریکا باعث شده تا تمامی نامزدها امکانات و قدرت این پدیده مدرن را کاملا جدی بگیرند.

بسیاری از نامزدهای جمهوری خواه وب سایت های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که بر روی تبلت ها و گوشی های هوشمند به سادگی قابل مشاهده باشند، طراحی رابط کاربری سهل الوصول و حتی app ها وبرنامه های هوشمند سازگار با گوشی ها و تبلت ها هم در دستور کار برخی نامزدهای جمهوری خواه قرار گرفته است، اما سازمان دهندگان پیکار تبلیغاتی اوباما هنوز در همان حال و هوای گذشته هستند و بیشتر بر روی رایانه های شخصی و شبکه های اجتماعی متمرکز شده اند.

ارسال پیامک های تبلیغاتی هم یکی دیگر از نکات مورد توجه نامزدهای جمهوری خواه و شخص اوباماست که البته استفاده بیش از حد از آن در مواردی مورد اعتراض کاربران قرار گرفته است.
همچنین چند برنامه هم در این زمینه برای تبلیغات در مورد کاندیداها در App Store شرکت اپل و Android Market شرکت گوگل قرار گرفته‌اند.

با پیامک بیشتر دروغ می گوییم

برای برقراری ارتباط با ديگران چه راهی را ترجیح میدهید؟ ملاقات حضوری، گفتگوی تلفنی، ويديو چت و يا ارسال پيام های متنی مانند اس ام اس؟ یک مطالعه و بررسی نشان می دهد که افراد در برقراری ارتباط با ديگران از طريق ارسال پيام های متنی مانند اس ام اس نسبت به ديگر راه ها، راحت تر دروغ می گویند.
این بررسی بر روی یک جامعه آماری که شامل 140 دانش آموز بود، صورت گرفت. افراد به گروه های دو نفره تقسيم شدند و از آنها خواسته شد تا با يکديگر معامله ای انجام بدهند. در هر گروه يک دانش آموز نقش دلال فروش سهام يک شرکت را بازی می کرد. به او گفته شده بود سهامی که در اختیار دارد طی یک هفته آینده ۵۰ درصد ارزش اش را از دست خواهد داد و او می بایست فرد مقابل اش را راضی به خرید آن سهام بکند. این افراد با روش های ارتباطی مختلفی با یکدیگر در ارتباط بودند و در این بررسی تمام ارتباطات آنها بررسی می شد.
نتیجه بررسی نشان داد زمانی که فروشندگان سهام از پیامک برای فروش سهام استفاده می کردند بیشتر در مورد سهام و ارزش آنها به خریدار دروغ می گفتند. در حالی که در صورتی که فروش سهام به صورت چهره به چهره یا حتی تلفنی صورت می گرفت، نتایج کاملا تغییر می کرد و افراد کمتر به دروغ متوسل می شدند.

ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران


همشهری : ایران از نظر شاخص اشتراک تلفن همراه در میان 142کشور جهان در رده 85 قرار گرفته است.
ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه در ایران نیز 91.2 اعلام شده که با احتساب جمعیت 75.1 میلیون نفری ایران و در نظر گرفتن شاخص فوق می‌توان نتیجه گرفت که هم‌اکنون بیش از 68 میلیون اشتراک تلفن همراه در ایران وجود دارد، همچنین ایران در منطقه خاورمیانه در رده نهم قرار گرفته است.جایگاه هشتادوپنجم در دنیا و جایگاه نهم در منطقه، با توجه به پیشرفت فناوری‌های مخابراتی و ارتباطاتی، رتبه چندان خوبی برای کشورمان به شمار نمی‌رود؛ به ویژه اینکه بر اساس سند چشم‌انداز، ایران باید در افق 1404 در جایگاه اول منطقه بایست.

ادامه نوشته

شیوه های تبلیغات تلویزیونی توسط پیامک

پیامک ابزاری است برای اطلاع رسانی. شبکه های رادیویی و تلویزیونی هم اخیرا  از این ابزار برای اطلاع رسانی برنامه هایشان استفاده می کنند.گرایش به این سبک اطلاع رسانی زیاد است زیرا:  

 1.تبلیغات پیامکی مستقیم و بدون واسطه است. 2.شمار زیادی از مخاطبان در یک لحظه پیام را دریافت می کنند.( موج سازی لحظه یی ممکن است )  3.قابلیت انتخاب دقیق مخاطب وجود دارد. 4.پیامک به دلیل کوتاه بودن به احتمال زیاد از طرف مخاطب خوانده می شود. 5.اطلاع رسانی از طریق پیامک نیاز به طراحی پیچیده ندارد.

شیوه نوشتن پیامک برای اطلاع رسانی

 پیامک برای اطلاع رسانی از نظر شکل و محتوا مانند یک تیتر و حداکثر یک لید خبری است. یعنی در ان به جای شش عنصر خبری کوشش شود تا سه عنصر برجسته شود. کی (چه زمانی )، کجا( کدام شبکه ) و چی ( کدام برنامه ) از اهمیت بیشتری برخور است. در برخی موارد کی (چه کسی)را هم می توان مورد استفاده قرار داد اما به ندرت بایستی به عناصر چرا و چگونگی پرداخت.

ادامه نوشته

فناوری‌های موبایلی در خدمت بهداشت جهانی

موبنا- امروزه با پیشرفت فناوری‌های روز دنیا، گوشی‌های تلفن همراه علاوه بر کاربردهای فراوانی که دارند به عنوان ابزارهایی برای کمک به بیماران در کشورهای درحال توسعه مورد استفاده قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود در آینده و با گذشت زمان این فناوری‌ها هرچه بیشتر به کمک کشورهای جهان سوم بشتابد. در گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی آمده، 83 درصد کاربران در 122 کشور دنیا از سرویس‌های بهداشتی در گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند که شامل کمک‌های فوری و استفاده از پیامک برای یادآوری خوردن دارو و دسترسی به نتایج آزمایش است که در نتیجه نرم افزارهای ارایه شده برای گوشی‌های هوشمند است.
ادامه نوشته

زنان و دسترسی به تلفن همراه

آی تی ایران – در تحقیقات اخیر کمپ mWomen که توسط نوکیا پشتیبانی میشود، به ارتباط قوی بین احساس خوشبختی زنان و دسترسی به تلفن همراه پی برده اند. برخی از آنها بدین قرارند:

• 93 درصد زنان با موبایل احساس امنیت بیشتری دارند.
• 85 درصد از زنان با موبایل احساس استقلال بیشتری دارند.
• 41 درصد از زنان از وقتی که خودشان یک تلفن همراه دارند، حقوق بیشتر و فرصتهای شغلی بهتری دریافت کرده اند.
• زنان روستایی و اقشار کمدرآمد از دسترسی به موبایل بهره بیشتری برده اند؛
• در تمام کشورها، به طور متوسط زنان ۲۱ درصد کمتر از مردان احتمال دارد که یک تلفن همراه داشته باشد. این رقم برای زنان جنوب صحرای آفریقا به ۲۳ درصد، برای زنان خاورمیانه به ۲۴ درصد و برای زنان آسیای جنوبی به ۳۷ درصد افزایش یافته است.
• در ۵ سال آینده دوسوم مشترکان جدید زنان هستند.

ابزاری برای ابراز وجود

بررسي پيامدهاي استفاده از موبايل در مدارس
ابزاری برای ابراز وجود
همشهري - محبوبه ذالیانی:
ماه‌های ابتدایی ورود تلفن همراه به ایران از آن دوره‌های جذاب و فراموش‌نشدنی‌ بود.

حالا مدت‌هاست که این وسیله دیگر مثل آن روزها جذابیت ندارد و در حد یک اسباب‌بازی و همدم لحظات تنهایی در دست بسیاری از افراد خودنمایی می‌کند.فراگیر شدن استفاده از این ابزار باعث شده دیگر کمتر کسی پیدا ‌شود که از آن بی‌نصیب مانده باشد. امروزه حتی بچه ‌مدرسه‌ای‌ها هم به دلایل مختلف و به‌رغم ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های قانونی و عرفی که در محیط‌های آموزشی تدوین شده، در کیف خود و در کنار کتاب و دفتر و وسایل مدرسه، آن را نگه می‌دارند.

جالب اینجاست که این مهمان ناخوانده روز به روز جایگاه ویژه‌ای در دست و دل دانش‌آموزان باز می‌کند و با سرعتی غیرقابل کنترل، هوش و حواس دانش‌آموزان را به تسخیر خود درمی‌آورد. جذابیت این وسیله برای دانش‌آموزان به حدی است که تمایل به نو کردن و افزایش تعداد این ابزار در این قشر حتی بیشتر از یک فرد بازاری است و به لطف همین ابزار، اوقات فراغت، غیرفراغت و حتی ساعات حضور در کلاسشان پرمی‌شود. طی سال‌های اخیر، پیوسته در قالب بخشنامه یا آیین‌نامه‌های آموزشی، دستوراتی مبنی بر ممنوعیت استفاده از موبایل توسط دانش‌آموزان در مدارس صادر ‌شده و یکی از دغدغه‌های اصلی متولیان امر اعم از معلمان، مدیران، مربیان، اولیا و کادر اداری روی راهکارهای حل این موضوع معطوف شده است.

ادامه نوشته

خوب و بد تلفن همراه در ایران


همشهری - جواد گلزار: براساس آخرین ارزیابی انجام گرفته از سوی اتحادیه جهانی مخابرات از میان 159 کشور، ایران در حوزه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات در رتبه 84 جهان است.
در گزارش اتحادیه جهانی مخابرات در حوزه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات که سال 2010 منتشر شده آمده است، ایران از میان 159 کشور مورد ارزیابی با امتیاز 08/3 با 2‌پله صعود در رتبه 84 جهان و رتبه 13 در میان کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار گرفته است.با توجه به گسترش فناوری‌های ارتباطی ، تلفن‌همراه در ایران هم‌اکنون یک تکنولوژی برتر شناخته شده است، اگرچه این وسیله در زمان گذشته به‌عنوان یک کالای لوکس در زندگی ما به حساب می‌آمد اما به‌تدریج بعد از گذشت 18 سال رشد فزاینده، امروز در دسترس همه اقشار جامعه به‌عنوان یک کالای ضروری قرار دارد. هم‌اکنون بیش از 50 میلیون مشترک تلفن‌همراه در کشور وجود دارندکه از خدمات 3 اپراتور استفاده می‌کنند.آنچه در ادامه می‌آید گفت‌وگو با دکتر داوود زارعیان، استاد دانشگاه و مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره جایگاه کنونی تلفن‌همراه در ایران است.
zareian (2).JPG

ادامه نوشته

گوشي هاي آينده

گوشی تلفن مربوط به آینده که آرزو می کنیم واقعی باشند
30 گوشی تلفن مربوط به آینده که آرزو می کنیم واقعی باشند 

نسل آینده تلفن های همراه

تجارت گوشی تلفن همراه یکی از صنعت هایی که روند رو به رشد بسیار سریعی دارد. در گذشته نه چندان دور، گوش تلفن Nokia 3310 رایج ترین گوشی تلفن همراه بود که دارای امکانات محدودی از جمله امکان تلفن زدن، پیام های متنی و بازی snake بود. از آن به بعد پیشرفت های چشم گیری در این صنعت به وقوع پیوست. حالا گوش های تلفن همره متنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته است که از نمونه ای قدیمی پیش افتاده اند، برای مثال smart phone ها دسترسی و ارتباط با انواع رسانه های ارتباط جمعی، GPS و ویدئو کنفرانس و … را به راحتی امکان پذیر کرده ان
ادامه نوشته

سرويسهاي پخش تعاملي براي تلفنهاي موبايل


اين مجموعه در مورد پيشرفتهاي اخير در زمينه پخش روي تلفن موبايل است. مقاله با توضيحاتي در زمينه موارد استفاده ، كاربري و مدلهاي تجاري آغاز مي‌شود و مروري كلي بر انواع تكنولوژيهاي حمل و فعاليتهاي استانداردسازي مرتبط خواهد داشت. بعد از آن سيستم MiTV بيان مي‌شود كه متقاضيان سرويسهاي تلويزيون موبايل تعاملي را پشتيباني مي‌كند.

ادامه نوشته

کیبورد همراه خبرنگار

تکنولوژی ساخت نمايشگر های لمسی کم کم تحرک و پويايی را در بازار ساخت و فروش کیبورد ها کمرنگ تر می کند. اما در سرعت تایپ هنوز کیبوردها با فاصله زیادی مقام اول را دارند. اگر شما هنوز جزو آن دسته از کاربران هستید که تایپ کردن با کيبوردهای حقیقی را دوست داريد، می توانید در کنار تلفن همراه، یک کيبورد همراه نيز داشته باشيد.مرکز تحقيقات تلفن همراه

این یک کيبورد کامل QWERTY است که Jorno نام دارد. به کمک بلوتوث با دستگاه های مختلفی نظير آیفون، آی پد، انواع گوشی های HTC و نوکیا و خلاصه هر وسیله دارای بلوتوث2.1+EDR، ارتباط برقرار کرده و تبدیل به یک کیبورد بلوتوث برای آن می شود.
دکمه های آن 15% از اندازه استاندارد هر دکمه کيبورد معمولی کوچکتر و تقریبا برای هر کاربری قابل استفاده است. اين کیبورد از دو قسمت خم شده و همانند یک جعبه بسته می شود. ابعاد اش هنگام جمع شدن8.5*8.5 سانتیمتر و ضخامت 0.7 سانتیمتر است. باتری لیتیومی آن با یک بار شارژ برای یک ماه کار کافی است و وزن اش 240 گرم است.
این کیبورد برای کسانی است که همه جا نیاز دارند ابزار تایپشان همراهشان باشد و همیشه هم لپ تاپ حمل نمی کنند. بنابراین روزنامه نگاران و خبرنگاران یکی از گروه های هدف اصلی شرکت سازنده این کیبورد محسوب می شوند. از هم اکنون تا پايان اکتبر 2010 می توانيد سفارش خريد این کيبورد همراه را با قيمت 79$ بدهيد. به نظر من این کیبورد حتی می تواند يک وسیله بسيار مفید برای جزوه نوشتن و يادداشت برداری در کلاس های درس باشد.

تلفن همراه و خبرنگاري شهروندی در پاکستان

پاکستانی ها پلت فرمی ( SeenReport ) برای خبرنگاري شهروندی طراحی کردند که مردم با استفاده از تلفن همراه اخبار مربوط به سیل را بصورت متن ، تصویر و فیلم  روی آن قرار دادند.

بیش از ۱۰۰۰۰ هزار نفر از مردم بوسيله تلفن همراه خود تصاوير و فيلم هاي خيلي جالب و مفيدي از اين حادثه غير مترقبه را روي اين شبکه اجتماعي قرار دادند که خبرنگاري شهروندي را به شکل فراگيري تقويت و اخبار را روي يک پلت فرم ساده متمرکز مي کند.

مطالعه بر روي اين نوع فعاليت ها نشان مي دهد که در کشور ما اتفاقات و مناسبت هاي فراواني وجود دارد که مي توان بوسيله مديريت يک پلت فرم ساده تمام آنها را در قالب شبکه هاي اجتماعي مديريت کرد.

 مثلا همين ايام که در ماه محرم هستيم مي توان بوسيله مردم تصاوير ، فيلم ها و متون مناسب ايام را در يک شبکه اجتماعی گردآوري کرد که منجر به توليد محتوا در عرصه فرهنگي در حوزه بين الملل خواهد شد که خروجي آن تقويت و گسترش فرهنگ عاشورايي است.

مرکز مطالعات و تحقيقات تلفن همراه

۴G چیست؟

این روزها صبحت‌های زیادی پیرامون شبکه‌های بی‌سیم ۴G می‌شنویم. بد نیست بدانید این نوع سرویس دهی در کشور پیشرفته‌ای مثل ایالات متحده آمریکا نیز شیوه‌ی نوپا و جوانی است، تنها نزدیک به دو سه هفته است که کمپانی‌های Sprint و Verizon در این کشور سرویس ۴G خود را ارائه نموده‌اند و گمانه زنی‌هایی نیز انجام شده است که شاید T-Mobile نیز تمایل داشته باشد وارد این عرصه شود.

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

ادامه نوشته

افزايش محبوبيت پيامک در جهان

محبوبیت پیام‌های متنی از راه تلفن همراه در طول سه سال گذشته سه برابر شده است،‌ و اکنون هر ثانیه حدود 200 هزاری پيامک فرستاده می‌شود.

گزارش اتحادیه بین‌المللی ارتباطات درباره اس‌ام‌اس

به گزارش خبرگزای فرانسه از اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد :

اين اتحاديه روز سه‌‌شنبه 19 اکتبر اعلام کرد در سال 2007 در مجموع 1.8 تریلیون  ‌پيامک فرستاده شده است، اما این رقم در سال 2010 به 6.1 تریلیون  ‌پيامک افزایش یافته است.

به گفته این اتحاديه فرستادن این میزان ‌پيامک به معنای کسب درآمدی به میزان 14000 دلار در هر ثانیه و 812000 دلار در دقیقه است.

کاربران در آمریکا و فیلیپین بیشترین ‌پيامک‌ها را فرستاده‌اند، به طوری که در سال 2009 35 درصد همه ‌پيامک‌ها به آنها مربوط میشود‌

مخترع تلفن همراه از آندروید استفاده می کند

 

cooper-narenji-ir.jpeg

‎همیشه برای من این سوال بوده که پدران تکنولوژی، در عصر حاضر کدام گجت را برای استفاده روزانه خود بر می گزینند. چند روز پیش یک مصاحبه تلویزیونی با مارتین کوپر -مخترع تلفن همراه- انجام شد، وی گفت هم اکنون از موتورلا دروید که از سیستم عامل آندروید بهره میگیرد استفاده می کند.

 

‎وی که قبلا گفته بود از اپل آیفون استفاده می کند، گفت آیفون را به خاطر کسب تجربه با اندروید به نوه اش داده است. ‎نکته جالب توجه دیگر اینجا بود که او از Jitterbug هم استفاده می کند. وی ذکر کرد فقط زمانی که می خواهد تماس تلفنی برقرار کند از جیترباگ استفاده می کند.

‎جیترباگ یک ‎اپراتور مجازی موبایل ‎است که در سال ۲۰۰۶ توسط وی و همسرش پایه گذاری شده‫.‬ این اپراتور مجازی با استفاده از چند مدل تلفن همراه بسیار ساده که اغلب شامل تنها چند کلید هستند، امکان استفاده از تلفن همراه را برای کسانی که درباره تکنولوژی چیزی نمیدانند مانند مادربزرگ ها فراهم می نماید. کاربران این تلفن ها می توانند به صورت ۲۴ ساعته با یک خانم اپراتور کشیک مکالمه کنند؛ این اپراتور کاربران شبکه را می شناسد و آنها را با اسم صدا می زند، در صورت نیاز برای آنها شماره تلفنی را می گیرد یا حتی می تواند از راه دور دفترچه تلفن آنها را آپدیت کند.

بانکداری همراه ایرانسل، ابزاری نوین در صنعت بانکداری

 خدمات حقیقی بانکداری همراه به عنوان ابزاری نوین در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور با قابلیت انجام خدمات بانکی از طریق تلفن ‌همراه در هر لحظه و هر کجا برای نخستین بار در کشور به مشترکان ایرانسل عرضه شد.
به گزارش خبرگزاری مهر با استفاده از خدمات بانکداری همراه ایرانسل، تمامی مشترکان سیمکارت‌های این اپراتور که دارای یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب بوده و رمز اینترنتی کارت بانکی خود را دریافت کرده اند می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن‌همراه خود و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار و یا اعمال تنظیمات خاص در آن از خدمات بانکداری همراه ایرانسل استفاده کنند.

ادامه نوشته

خبرنگاری نوین با تلفن‌همراه

 شرکت نوکیا قصد دارد به همکاری خبرگزاری رویترز، نرم‌افزار جدیدی برای خبرنگاران روی تلفن‌همراه تولید کند.
به گزارش تالیانیوز، این برنامه به روزنامه‌نگاران کمک می‌کند بدون استفاده از کامپیوتر‌های قابل‌حمل بتوانند تنها با استفاده از تلفن‌همراه خود اخبار، عکس‌ها، تصاویر ویدیویی و فایل‌های صوتی را برای خبرگزاری مورد نظر ارسال و یا منتشر کنند.مرکز تحقيقات تلفن همراه
شرکت نوکیا و خبرگزاری رویترز در نظر دارند با انجام این طرح، شیوه کار خبرنگاران و چگونگی رساندن اخبار به خبرگزاری‌ها زمانی که در حال حرکت هستند را تغییر دهند.
گفتنی است این نرم‌افزار که از سوی واحد تحقیقات نوکیا(NRC) طراحی و تولید شده است، به روزنامه‌نگاران این امکان را می‌دهد تا از هر مکانی و هر منطقه جغرافیایی، فایل‌های مورد نیاز برای هر خبر را به صورت بی‌سیم و آسان انتشار دهند.
گفتنی است استفاده از این طرح به صورت آزمایشی نخستین بار توسط تعداد از خبرنگاران خبرگزاری رویترز برای ویرایش نوشته‌ها، عکس‌ها و صداها به‌کار گرفته شد که پس از آن با استفاده از تلفن‌همراه انتشار یافت. گفته می‌شود این مرحله از طرح راه‌اندازی برنامه‌ خبرنگاری روی تلفن‌همراه با موفقیت انجام گرفته است.

زنجيره ارزش و مدلهاي کسب و کار تلويزيون موبايل برودكست


تلويزيون موبايل برودكست

 

Hچکیده
در بررسي و پيش بيني بازار سيستم تلويزيون موبايل، احتمال اين كه اين فن آوري بتواند سهم زيادي از بازار را به خود اختصاص بدهد، عدد قابل قبولي تخمين زده مي شود.در بررسي بازار يك فناوري جديد دو سوال مهم مطرح مي گردد:
- كدام مدل کسب و کار فناوري جديد را به سوي موفقيت خواهد برد؟
- مناسب ترين شريك کسب و کار براي اين بازار كدام خواهد بود؟
براي پاسخ به اين سوالات طرح يك زنجیره ارزش بسيار حياتي است . در این مقاله به مدل های مختلف کسب و کار تلویزیون موبایل در دنیا می پردازیم .


ادامه نوشته

تکنولوژی آینده شبکه های بی سیم تلفن همراه ( MIMO )

 ارتباطات بی سیم از سابقه بسیار طولانی برخوردار است که همین امر موجب شده این نوع از ارتباطات به گونه های مختلف روی دستگاه های همراه سبک به کار گرفته شود. معروف ترین تکنولوژی ارتباط بی سیم بلوتوث است که در مقالات قبلی در این مورد توضیحاتی داده شد. در این شماره ما قصد داریم ارتباط بی سیم از طریق WLAN ( Wireless Local Area Network ) را بررسی کنیم. بیشتر کاربران این نوع از ارتباط با نام WiFi می شناسند که اشتباه هم نیست. 
هدف از ایجاد بستر ارتباط بی سیم و ارسال اطلاعات روی فرکانس های رادیویی این است که بتوان ارتباطی بدون نیاز به سیم بین دو دستگاه فرستنده و گیرنده ایجاد کرد. IEEE به عنوان یک مرجع در دنیای IT در دهه 90 قرن گذشته کد 802.11  را برای WLAN جهت ثبت استانداردهای ارتباطی تحت این بستر به وجود آورد. پس از اقدامات IEEE روی WLAN ، یک بنیاد غیر انتفاعی هم متشکل از 300 عضو در سال 2000 تشکیل شد که هدفش تایید سازگاری دستگاه ها با استانداردهای 802.11 تدوین شده توسط IEEE بود. این گروه که WiFi نام دارد هم اکنون به هر شرکتی که در ساخت محصولاتش استانداردهای 802.11 IEEE معتبر بشناسد ، گواهینامه WiFi اعطا می کند.
 IEEE تا کنون 3 استاندارد برای برقراری ارتباط بین دستگاه ها تحت بستر WLAN از جمله گوشی های تلفن همراه با کدهای 802.11a ، 802.11b و 802.11g معرفی کرده است. در گذشته روی دستگاه های تلفن همراه بیشتر از استاندارد 802.11b استفاده می شد ولی امروزه در گوشی هایی که از WiFi پشتیبانی می کنند استاندارد 802.11g به کار گرفته می شود.
آخرین استاندارد IEEE در این حوزه 802.11n است که البته هنوز نهایی نشده ، ولی پیش نویس دوم آن ( Draft 2 ) که به عقیده برخی کارشناسان مقدمه ای بر نسخه نهایی این استاندارد می باشد ، طراحی شده است.
این استاندارد به شکل گسترده هم اکنون روی لپ تاپ های موجود در بازار وجود دارد و انتظار می رود که به زودی راه خود را به سوی بازار گوشی های تلفن همراه هم باز کند.
 در این مقاله قصد بررسی استاندارد 802.11n ( MIMO ) که استاندارد آینده WiFi در گوشی های تلفن همراه است را داریم. همچنین در ادامه این تکنولوژی را با تکنولوژی موجود یعنی 802.11g نیز مقایسه می کنیم.


 

ادامه نوشته

يک عکس واقعی از لحظه ي قبل از مرگ توسط تلفن همراه

 در اسفند سال ۸۵ در حالي‌ كه هواپيماي بوئينگ 737 كشور برزيل دچار سانحه فنی در آسمان شد و به همراه مسافرانش داشت سقوط مي‌كرد ، همه مسافران آخرين لحظات زندگي خود را سپري مي‌كردند، يكي از مسافران با تلفن همراه خود تصاويري از وضعیت داخل هواپیما می گیرد.
 

اگرچه اين تلفن به همراه كليه سرنشينان نابود شد، اما كارشناسان توانستند تصاوير ضبط شده را از بقاياي حافظه آن استخراج و به تازگی این عکس را منتشر کرده اند . عكس، صحنه سقوط يكي از مسافران را به بيرون از سوراخ انتهايي هواپيما نشان مي‌دهد

تلفن همراه سندی برای ارائه




...

 

۸۵ درصد جمعیت آمریکا تلفن همراه دارند

اگر می خواهید بدانید آمار استفاده از گجت های مشهور چقدر است پس این نمودار را از دست ندهید. البته این آمار متعلق به کشور آمریکا است، اما نشان می دهد که انسان چقدر گجت ها را دوست دارد. ‏
‏ در بررسی سال ۲۰۱۰ می بینید که ۸۵ درصد جمعیت آمریکا تلفن همراه دارند و ۵۲ درصد یعنی بیش از نیمی از جمعیت این کشور صاحب لپ تاپ هستند. ‏
‏ آمار استفاده از کنسول های بازی هم جالب است که ۴۲ درصد جمعیت را تشکیل می دهد و همانطور که می بینید تبلت ها با وجود اینکه تقریبا جوان هستند به آمار کتابخوان های الکترونیک نزدیک شده اند و باید در سال های آینده منتظر رشد چشمگیر این قسمت هم باشیم. ‏

‎گزارش اعضای بدن انسان به اندروید

محققان هلندی اخیرا یک شکل جدید از شبکه بی سیم را به نمایش گذارده اند که به آن «شبکه محدوده بدن» یا به شکل مخفف BAN می گویند. این شبکه بی سیم به هر کدام از اعضای بدن فرد یک آی.پی. اختصاص می دهد و این امکان را به وجود می آورد که هر فرد با گجت های اطرافش ارتباط برقرار کند. در یک کاربرد نمونه که در آیندهوون به نمایش گذاشته شده، یک دانگل که به پورت SD تلفن همراه وصل می شود، اطلاعات مربوط به بدن فرد را از این شبکه دریافت کرده و آن ها را روی نرم افزار گوشی آندرویدی نمایش می دهد. ‏
‏ این سیستم به جای بلوتوث، از شبکه رادیویی +nRF24L01 استفاده می کند. با استفاده از چنین سیستم هایی افرادی که شرایط خاص پزشکی (به طور مثال مشکلات قلبی) دارند یا ورزشکاران، می توانند با استفاده از سنسورهای زیستی مختلف، وضعیت بدن خودشان را روی موبایل زیر نظر بگیرند یا آرشیو کنند. برای مثال یک سنسور روی پوست نصب شده وضعیت قلب را در نظر می گیرد. می توانید روی تلفن هوشمندتان در هر لحظه از کارکرد قلب یا دیگر اندام ها مطلع شوید. در عین حال اگر اختلالی در ضربان قلب به وجود بیاید این نرم افزار به صورت خودکار با یکی از مراکز پزشکی تماس می گیرد. ‏

منبع:نارنجي

تفاوت‌هاي استفاده از تلفن همراه در جهان

يك بررسي كه از سوي كام اسكار انجام گرفت، نشان داد استفاده از تلفن همراه در ژاپن، اروپا و آمريكا تا چند اندازه متفاوت است.

به گزارش ايسنا، بر اساس اين بررسي، كاربران تلفن همراه در ژاپن در ميان سه بازار از همه بيش‌تر از وب موبايل استفاده مي‌كنند و بيش از 75 درصد ژاپني‌ها در مقايسه با 43.7 درصد در آمريكا و 38.5 درصد در اروپا، به مرور وب، دسترسي به برنامه‌ها يا دانلود محتوا مي‌پردازند.

 كاربران تلفن همراه ژاپني هم‌چنين بالاترين استفاده را از هر دوي برنامه‌ها و مرورگرها داشته‌اند و در ماه ژوئن 59.3 درصد آن‌ها به مرورگرها و 42.3 درصد به برنامه‌ها، دسترسي داشتند. در مقايسه 34 درصد از كاربران تلفن همراه در آمريكا و 25.5 درصد در اروپا از مرورگرهاي موبايل خود و 31.1 درصد در آمريكا و 24.9 درصد در اروپا از برنامه‌ها استفاده مي‌كردند.

از سوي ديگر در حالي كه اروپايي‌ها با 81.7 درصد از كل كاربراني كه در ماه ژوئن پيامك ارسال كرده‌اند، قوي‌ترين استفاده را از پيام كوتاه نشان داده‌اند اين ميزان در آمريكا 66.8 درصد و در ژاپن 40.1 درصد بوده است. كاربران ژاپني با 54 درصد، بالاترين استفاده را از اي‌ميل داشته‌اند در حالي كه مصرف‌كنندگان در آمريكا بيش‌تر از خدمات پيام فوري در گوشي‌هايشان استفاده مي‌كردند. شبكه‌هاي اجتماعي و وبلاگ‌ها بالاترين درصد مخاطب را با 21.3 درصد در آمريكا و به‌دنبال آن 17 درصد در ژاپن و 14.7 درصد در اروپا داشتند. كاربران ژاپني بيش‌تر از امكانات عكس گرفتن و تماشاي ويديو و تلويزيون برروي تلفن‌هاي همراه خود استفاده مي‌كنند، در حالي كه اروپايي‌ها بيش‌تر آهنگ گوش كرده و بازي اجرا مي‌كنند.